Dołącz w promocyjnej cenie tylko do 15. października, po tym terminie cena wzrośnie >>
Wychowawca przyszłości
Cztery kluczowe role we wsparciu i rozwoju ucznia
28.11.2024 r.
Top tematy
Prelegenci Poznaj naszych ekspertów
Program Kongresu28.11.2024 r.
Dobry klimat w klasie – jak być (nie)zwykłym wychowawcą?
- Indywidualne traktowanie uczniów, rozmowa jako najważniejsza metoda wychowawcza, uważne słuchanie… Must have każdego nauczyciela wychowawcy.
- Autorytet nauczyciela we współczesnej szkole, czyli jak poznać swoich uczniów, wspierać ich w podejmowaniu ważnych decyzji i tworzyć atmosferę pełną zaufania?
- Jak angażować uczniów, pozwolić im decydować, efektywnie budować w nich sprawczość, ale jednocześnie stawiać granice w relacji?
- Pomysły na inspirujące, angażujące uczniów do dyskusji lekcje wychowawcze.
- Sesja Q&A z prelegentką.
Wychowawca jako rzecznik i strażnik zabezpieczenia interesów ucznia z poszanowaniem prawa
W tej części rozwiejemy wątpliwości nt. konfliktów w środowisku szkolnym, wdrożenia strategii z poszanowaniem praw ucznia i praw nauczyciela oraz pokażemy, jak wzmacniać swoje kompetencje wychowawcze.
- Efektywne wsparcie i skuteczna komunikacja z uczniami z pokolenia Z i Alfa - Strategie i metody pracy z uczniami należącymi do generacji Z i Alfa, która charakteryzuje się coraz większą świadomością w zakresie swoich praw. Jakie kompetencje wychowawcze są niezbędne do budowania zaufania i poczucia bezpieczeństwa w klasie we współczesnej szkole?
- Prawa ucznia vs. prawa nauczyciela - Jak funkcjonować w środowisku szkolnym z poszanowaniem praw i obowiązków uczniów oraz nauczycieli? Jak wychowawca może dbać o komfort wszystkich uczniów oraz jak radzić sobie w sytuacjach konfliktu pomiędzy klasą, a szkołą?
- CASE STUDY: Nieudolny wychowawczo rodzic - Propozycje działań wychowawcy w sytuacji rodzica niespełniającego swoich obowiązków rodzicielskich. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna, wsparcie ucznia w sytuacji konfrontacji oraz współpraca z rodzicami.
- CASE STUDY: Uczeń kontra statut - Jak rozwiązać konflikt, w którym uczniowie buntują się wobec zasad panujących w placówce szkolnej i podważają zasadność wprowadzonego statutu? Rola wychowawcy w sytuacji konfliktu w odniesieniu do praw ucznia.
- CASE STUDY: Uczeń niesprawiedliwie traktowany przez nauczyciela - Jak odnaleźć się w sytuacji konfliktu pomiędzy wychowankiem, a kolegą/koleżanką z pracy? Jakie działania może podjąć wychowawca w sytuacji, kiedy uczeń komunikuje, że jest niesprawiedliwie traktowany przez innego z nauczycieli?
Wychowawca jako interwent w sytuacjach kryzysowych z udziałem uczniów
W tej części przeanalizujemy przypadki uczniów doświadczonych różną formą przemocy oraz przeanalizujemy w jaki sposób zidentyfikować zagrożenia z uwzględnieniem Standardów Ochrony Małoletnich.
- Diagnoza problemów oraz interwencja kryzysowa w szkole w obliczu obowiązujących Standardów Ochrony Małoletnich - Metody monitorowania i oceny sytuacji w szkole oraz narzędzia diagnozy problemów uczniów. Identyfikacja sygnałów alarmujących o kryzysie oraz rola wychowawcy w zespole interwencyjnym.
- CASE STUDY: Uczeń doświadczony przemocą rówieśniczą (wykluczenie) - Identyfikacja źródeł przemocy oraz pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla ofiary, sprawcy oraz świadków. Jak powinna wyglądać efektywna i szybka interwencja?
- CASE STUDY: Uczeń doświadczony cyberprzemocą (hejt, trolling, sexting) - Zgłaszanie przypadków cyberprzestępstw oraz współpraca z organami ścigania. Wsparcie i pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla ucznia z doświadczeniem cyberprzemocy oraz działania prewencyjne oraz monitorowanie niepokojących sygnałów.
- CASE STUDY: Uczeń z depresją (samookaleczanie i kryzys suicydalny) - Monitorowanie i diagnoza w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej stanu psychicznego uczniów. Jak zapewnić bezpieczeństwo w szkole oraz wsparcie uczniom w kryzysie psychicznym?
Wychowawca jako mediator, który usprawnia komunikację, pomaga uczniom osiągać porozumienie i rozwiązywać konflikty
W tej części pokażemy, jak skutecznie rozpoznać konflikty, wykorzystać techniki mediacyjne i komunikacyjne w pracy z uczniami i rodzicami.
- Narzędzia i techniki mediacyjne oraz negocjacyjne przydatne w pracy wychowawczej - Wykorzystanie sprawdzonych technik komunikacyjnych w codziennej pracy wychowawcy, m. in. aktywny słuchacz, parafraza, komunikat od siebie, przeformułowanie wypowiedzi.
- CASE STUDY: Konflikt między uczniami - Analiza problemu oraz interwencja wychowawcy z wykorzystaniem sprawdzonych technik mediacyjnych w pracy z nastolatkami.
- CASE STUDY: Konflikt między uczniem a nauczycielem - Jak skutecznie rozpoznać punkty sporne i zrozumieć perspektywy obu stron? Jak wykorzystać techniki mediacyjne i negocjacyjne w celu odnalezienia satysfakcjonującego rozwiązania sytuacji konfliktowej?
- CASE STUDY: Konflikt między rodzicem a szkołą - Jak poradzić sobie w sytuacji konfliktowej pomiędzy rodzicami a placówką edukacyjną? Zrozumienie problemu oraz stanowiska obu stron konfliktu oraz wykorzystanie technik mediacyjnych i negocjacyjnych podczas rozmów, w celu odnalezienia rozwiązania konfliktu
Wychowawca jako inspirator i motywator w realizacji szkolnych projektów
W tej części przedstawimy projekty uczniowskie, które powstały pod okiem nauczycieli i pozytywnie wpłynęły na budowie motywacji i poczucia sprawczości w społeczności szkolnej.
- TEAM BUILDING w Twojej klasie - Sprawdzone techniki budowania zespołu klasowego oraz metody wzmacniania i motywowania uczniów w celu rozwijania umiejętności praktycznych przy wykorzystaniu Project Based Learning.
- CASE STUDY: Autorski projekt Żmichowska Śpiewa - Jak poza umiejętnościami językowymi uczniowie trenowali opanowywanie stresu oraz występy publiczne? Rozwijanie umiejętności interpersonalnych za sprawą tworzenia i realizowania nietypowych projektów klasowych?
- CASE STUDY: Międzynarodowe projekty uczniowskie - Jak angażować uczniów oraz otworzyć im drogę do działań na arenie międzynarodowej? Od projektu klasowego do projektu międzynarodowego - czy istnieje przepis na klasowy sukces?
- CASE STUDY: Projekty społeczne - Jak rozwijać u uczniów inteligencję emocjonalną oraz wzmacniać chęć angażowania się w projekty społeczne i akcje charytatywne? Wykorzystanie metody projektowej do motywowania i budowania poczucia sprawczości u uczniów.
Specjalne nagranie dla uczniów do wykorzystania na lekcji wychowawczej! „EDUlekcja z technik oddechowych”, to 15-minutowa lekcja prezentująca techniki, które redukują stres i napięcie! Pokaż dzieciom, jak z pomocą prostych ćwiczeń wprowadzić elementy self-reg w codziennej aktywności lub wykorzystać je przed sprawdzianem czy egzaminem.
Uwaga! Nagranie będzie udostępnione wszystkim uczestnikom konferencji w wersji do pobrania i wykorzystania na lekcji wychowawczej, w edzienniku lub na spotkaniach z rodzicami!
Warsztaty pokonferencyjne
28.11.2024 r.
Techniki pracy w klasie z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
W czasie warsztatu wyposażymy uczestników w narzędzia do pracy wychowawczej z uczniami w spektrum, z zaburzeniami koncentracji i uwagi oraz z niskim poczuciem własnej wartości.
- Zachowania niepożądane i problemowe w środowisku szkolnym wpływające na organizację pracy i komfort wszystkich uczniów - Omówienie różnych typów zachowań, które mogą wpływać na organizację pracy i komfort wszystkich uczniów - zachowania agresywne, tiki, lęk szkolny, niechęć do udziału w aktywnościach klasowych, masturbacja w szkole.
- CASE STUDY: Uczeń w spektrum autyzmu - Dostosowania środowiska szkolnego do potrzeb ucznia w spektrum autyzmu. Jak identyfikować potrzeby ucznia oraz zapewnić odpowiednio spersonalizowaną przestrzeń i warunki pracy w szkole?
- CASE STUDY: Uczeń z zaburzeniami koncentracji i uwagi - Omówienie strategii wspierających uczniów z ADHD. Jak organizować pracę klasy, w której uczy się uczeń z zaburzeniami koncentracji i uwagi? Wykorzystanie sprawdzonych metod i technik pracy z uczniem z ADHD.
- CASE STUDY: Uczeń z dysleksją i niskie poczucie własnej wartości - Analiza potrzeb ucznia z dysleksją oraz działania wspierające i motywujące uczniów o specyficznych trudnościach w nauce czytania i pisania.
Stępień-Rejszel
Techniki TUS w obszarze pracy wychowawczej. Jak skutecznie kształtować i rozwijać umiejętności społeczne w swojej klasie.
W czasie warsztatu skupimy się na praktycznych rozwiązaniach służących wsparciu uczniów z zaburzeniami lękowymi, neuroróżnorodnych, które pomogą im rozwiązywać konflikty, budować odporność na stres i pozytywne relacje w grupie.
- Instrukcje krok po kroku, jak przeprowadzić trening umiejętności społecznych, w celu rozwijania umiejętności interpersonalnych, komunikacyjnych oraz emocjonalnych - praktyczne narzędzia do prowadzenia zajęć z uczniami o różnych potrzebach.
- CASE STUDY: TUS i zgrana klasa - Rozwijanie umiejętności współpracy w grupie, właściwej interpretacji uczuć innych, zwracania się o pomoc oraz rozwijania konfliktów podczas zajęć z wykorzystaniem treningu umiejętności społecznych.
- CASE STUDY: TUS i uczeń neuroróżnorodny w szkole (uczeń z ADHD, dysleksją oraz w spektrum autyzmu) - Wsparcie dzieci z trudnościami z dostosowaniem się do zasad panujących w szkole, z problemami z koncentracją i motywacją oraz rozwijanie umiejętności rozpoznawania i redukowania emocji z wykorzystaniem treningu umiejętności.
- CASE STUDY: TUS i uczeń z zaburzeniami lękowymi - Praca z uczniami w celu rozwijania umiejętności regulacji emocji oraz odporności na stres poprzez naukę asertywności, właściwej interpretacji uczuć innych, rozpoznawania własnych emocji oraz ich kontrolowania, zwracania się o pomoc
O tym będziemy mówić:
Omówienie skutecznych metod wsparcia ucznia, aktualnych praw ucznia oraz konkretnych przypadków z praktyki wychowawczej - brak kompetencji wychowawczych rodziców, uczeń niesprawiedliwie traktowany przez nauczyciela, prawa ucznia a statut szkoły.
Diagnoza problemów oraz działania z zakresu interwencji kryzysowej w sytuacji przemocy rówieśniczej, cyberprzemocy oraz złego stanu zdrowia psychicznego ucznia. Omówienie technik monitorowania i identyfikacji niepokojących sygnałów w szkole.
Zaprezentowanie narzędzi i technik mediacyjnych oraz negocjacyjnych w sytuacjach konfliktu w szkole. Omówienie konkretnych case study w celu zaprezentowania sprawdzonych praktyk mediacyjnych z uwzględnieniem różnych sytuacji konfliktowych.
Team Building oraz Projekt Based Learning w środowisku szkolnym jako skuteczne metody motywowania i inspirowania uczniów w klasie. Omówienie konkretnych projektów i wykorzystanych strategii inspirujących uczniów do osiągania sukcesów i rozwijania swojego potencjału.
4 filary Kongresu
Kto powinien wziąć udział?
Do udziału w kongresie zapraszamy wszystkich nauczycieli szkolnych, w szczególności wychowawców klas, osoby najbardziej zaangażowane w wychowanie uczniów i mające wpływ na funkcjonowanie grupy oraz świadome problemów wychowawczych, jakie stawia przed nami dzisiejsza rzeczywistość. Podczas konferencji zainspirujemy do wprowadzenia innowacyjnych sprawdzonych metod i strategii odpowiadających na potrzeby uczniów należących do generacji Z i Alfa.
Kup biletWeź udział w konferencji
Pula biletów promocyjnych jest ograniczona.
- Udział w Kongresie online
- Dostęp do nagrań wykładów przez 7 dni
- Udział w Kongresie online
- Udział online w praktycznym warsztatacie
- Udział w Kongresie online z możliwością zadawania pytań prelegentom na czacie
- 5 wykładów prowadzonych przez 5 wyjątkowych ekspertów
- Elektroniczny certyfikat uczestnictwa
- Dostęp do nagrań wykładów przez 7 dni po zakończeniu wydarzenia (materiały zostaną wysłane do 14 dni po odbyciu się wydarzenia)
- Udział online w praktycznych Warsztatach Techniki TUS w obszarze pracy wychowawczej. Jak skutecznie kształtować i rozwijać umiejętności społeczne w swojej klasie z Kamilą Olgą Stępień-Rejszel
- Dodatkowy elektroniczny certyfikat uczestnictwa w Warsztatach
- Udział w Kongresie online
- Udział online w praktycznym warsztatach I i II
Masz już bilet na Kongres,
ale nadal nie masz biletu na warsztaty?
Nic straconego!
Dlaczego organizowane przez nas wydarzenia są najlepsze?
4 kluczowe role wychowawcy - rzecznik, mediator, interwent, inspirator
Grono praktyków i ekspertów z wieloletnim doświadczeniem – nauczyciele i psycholodzy, certyfikowani trenerzy.
Interdyscyplinarne podejście.
Świadomość konieczności zmian w edukacji.
Teoria przełożona na działanie praktyczne.
Warsztaty, dzięki którym wyposażysz się w praktyczne narzędzia do pracy.
Sesje pytań i odpowiedzi.
Strefa konkursów z nagrodami!
Podczas trwania konferencji do wygrania 3 książki
„Jak pokolorować szkołę?”
Jakuba Tylmana
Otrzymasz dostęp do e-booka extra!
„Nowe zagrożenia dla zdrowia i bezpieczeństwa psychicznego uczniów”
Weź udział w kongresie, szczególnie jeżeli:
- Zależy Ci, aby jak najlepiej wykorzystać potencjał godzin wychowawczych do integracji i wdrażania dobrych praktyk w grupie?
- Szukasz metod wspierających i motywujących do działania swoich uczniów?
- Chcesz poszerzyć swój warsztat dydaktyczny o innowacyjne rozwiązania?
- Chcesz wiedzieć, jak rozmawiać z uczniami, nauczycielami oraz rodzicami w różnych nietypowych sytuacjach?
- Chcesz poznać skuteczne narzędzia do przeciwdziałania konfliktom, agresji i wykluczaniu w Twojej klasie?
- Chcesz wiedzieć, jakie działania może podjąć wychowawca w ramach interwencji kryzysowej i poznać sprawdzone procedury postępowania?
Partnerzy
KontaktMasz pytania?
Napisz do nas lub zadzwoń
III Ogólnopolski Kongres
dla Wychowawców Szkolnych
BIURO OBSŁUGI KLIENTA
tel: 61 66 55 800
tel kom: 781 153 769
Godziny pracy:
pon. - pt. 08:00 - 16:00